zondag 18 maart 2018

kinderfoto 2

important influences
Het is af.... de hele week alle vrije momenten geborduurd. Geschreven eigenlijk met naald en draad. Heel fijn om te doen: terug kijken, kiezen wat wel en niet, wie wel en niet ( gewetensvragen!), zoeken naar formuleringen en woorden, bang om iets of iemand te vergeten. 

Bovenaan links kan je starten met lezen, elke kleur is een nieuw gegeven, zo kan je 'rond'lezen naar het midden toe. Bewust geen namen gebruikt.
Pas later realiseerde ik me dat ik begon toen mijn moeder ging werken. Dat was rond mijn 11e jaar. 
Ik denk dat ik daarvoor een gezellig, vrolijk en naief kind was. Zeker niet zonder zorgen, die herinner ik me ook, maar niet over dingen die echt van 'buiten' kwamen.

Deze foto heb ik direct op de stof gekopieerd met een inktjet printer. En eigenlijk is dat heel fijn, want de stof wordt dan niet dik door de afdruk van de foto. Het borduurt dus echt makkelijker. Het enige is dat ik bang ben dat er een draadje in de printer blijft hangen of zo. 

De techniek is vrij simpel: de foto plak je eenzijdig op een vel waar stickers of etiketten opgeplakt zaten of je plakt de stof op een A4 sticker. En dan kopieer je de foto daarop. 


Heel stiekem denk ik, zou ik dit in opdracht kunnen doen? 

3 opmerkingen:

  1. I love the concept and the execution of this piece. Bringing memories to the fore with picture and embroidery is a fabulous idea, and the spiral is a perfect touch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks, Winn. Such a very intense thing to do: choosing memories, choosing words, not forgetting anyone or anything. Being honest with my self...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk gedaan hoor, Marjolein.
    Groetjes, Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen