zaterdag 21 april 2018

Bomen of huizen 4


Ongebleekte katoen gekocht en een fototransfer erop gemaakt.



Deze foto heb ik geprint: 1 keer gewoon en 1 keer in spiegelbeeld.



Ik heb dit nogal snel met Amsterdam Medium op de stof 'geplakt'. Een beetje slordig. Het gevolg is dat er nogal wat lucht tussen stof en foto is gekomen.
Niet zo erg voor wat ik wil. De foto is genomen vanaf de pont van Amsterdam Noord naar het Centraal Station. 

Ik ga de hijskraan op de foto borduren. 


De hijskraan is direct op de stof geprint, dat lukte niet met de andere foto. Op de een of andere manier werd de foto paarsig. Dus vandaar dat ik de foto geprint heb op een tonerprinter en daarna op de stof overgebracht. Dat geeft een behoorlijk kleurverschil en de stof met de transfer is heel 'dik', een beetje plastic-achtig. Hieronder is het eerste begin van het borduren.


Ik wilde graag weer wat groters maken. Ik denk dat dit dat wordt!
Met het grootste genoegen zit ik idioot kleine steekjes te borduren om die bomen te maken. Maar ik vind het heerlijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten