zaterdag 18 augustus 2018

visitekaartje

Letters na-borduren is echt heel leuk om te doen. Op internet heb ik verschillende lettertypes opgezocht en die nageborduurd. 
Ik borduur de achterkant van een visitekaartje. Ik ga er een foto van maken en die laten printen, op de voorkant komen dan mijn gegevens.


De maat van het kaartje is 8,5 bij 6,5 cm. Ik borduur het op ware grootte.
Het is allemaal klein, dus elk steekje van de letters heb ik minstens 2 keer opnieuw geborduurd. Om een ronding te maken moet je echt hele, kleine steekjes maken. En het is direct zichtbaar als je er een piepklein beetje naast zit. 

Ik laat wat dingetjes terugkomen die ook in mijn werk te zien zijn. Het helpt om elke keer een foto te nemen en te zien hoe het er uit ziet.


Hierboven zie je dat ik eerst lila sliertjes geborduurd had. Maar ik vond het helemaal niks en heb het uitgehaald en een ander randje gemaakt. 
Nu moet ik weer bedenken hoe ik verder ga. 

Af en toe droom ik er van dat ik toch echt iets kan verkopen. Vorige week ben ik op de Rokin Market in Amsterdam geweest om eens te kijken wat daar voor mensen staan. En eerlijk gezegd dacht ik, als ik alles netjes afwerk en bijvoorbeeld een soort serie producten maak van 'Amsterdam verandert' dan zou dat hier best tussen passen. Een kraam op deze markt is wat goedkoper dan in het Westerpark. Het is ook veel kleiner, maar wel midden in de stad. 

Ik zou ook foto's in opdracht kunnen borduren. Dat lijkt mij echt geen vervelend werk. Ik zou een plan moeten maken......

4 opmerkingen:

  1. Leuke plannen heb je weer Marjolein (ook al moet je het plan nog maken.)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Amsterdam-tas zal - zeker in het toeristenseizoen - veel belangstelling trekken lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer hem nu al heel opzichtig te dragen, maar zie nog geen resultaat!

      Verwijderen