zaterdag 21 februari 2015

Origami allerlei

Als ik eenmaal begin met vouwen, kan ik niet meer stoppen. Met m'n Ipadje voor m'n neus op tafel probeer ik van alles uit. Hieronder zie je het resultaat van vandaag. Een zeshoekige deksel van doosje van Tomoko +Fuse. Eigenlijk zoek ik de uitleg van een ander doosje: hexagon diamond box.  Maar dat kan ik niet vinden. Het mooie is dat je maar 1 blaadje gebruikt. De 'modulaire bol' is ook van Fuse. 

Verder 2 ' hyperbolic paraboloids', een blauwe van 5 x 5 cm en een groen van 3 bij 3 cm. Prachtig hoe het papier zo in de vorm blijft. 
En dan 2 'waterbomb tessalations'. Allemaal ontworpen door Eric +Gjerde. De grootste is van 15 x 15 cm en de kleine van 7,5 x 7,5 cm. Een nauwkeurig werk om te maken. Je maakt nl. eerst allemaal voorvouwen en dan vouw je het geheel in elkaar. 

origami allerlei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten