zondag 8 maart 2015

Nog meer vogels en een 'tessalation'

Dit blikje is er een van drie. gekocht bij IKEA, een paar jaar geleden. Ze hebben een doorzichtige deksel en een magneet in de bodem. Ik dacht dat dat erg handig was, maar ik heb ze nooit gebruikt. Ze hingen dus al een paar jaar leeg op de ijskast.

Nu heb ik er 1 ' gevuld' . Het zijn 'vliegende vogeltjes' en ' kraanvogels' van blaadjes van 1,5 x 1,5 cm.



vogels in blik.


Een 'tessalation' is een vouwsel met een geometrisch patroon.In elk geval begrijp ik dat uit de Engelse uitleggen. Het lijkt een wiskundige term. Het is echt boeiend om te vouwen. Je maakt allemaal voorvouwen in een patroon ( allemaal te vinden op you tube) en dan kan je langzaam maar zeker het papier vormen. Het papier was 7,5 x 7,5 cm. Het papier heb ik 2 x gelakt met gewone spuitlak en daarna geplakt op een kartonnetje en daar op weer een brochespeld.

Broche.
Gemaakt m.b.v. Miura-Ori Tessalation Tutorial.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten