donderdag 27 april 2017

Amsterdam verandert 11

Ik heb het Vondelpark geborduurd. D.w.z. ik heb er voor gekozen om dat in letters te doen. 




Ik weet niet of het zo te zien is, maar ik heb erg mijn best gedaan om de letters na te borduren. Zo staan ze op de hekken van het park. De letters zijn het in het echt prachtig! (http://www.hetvondelpark.net/)

Met heel veel moeite de Pontsteiger geborduurd. Perspectief is op de een of andere manier heel lastig. Je zou gewoon het plaatje moeten naborduren, maar mijn hersens willen dat niet of zo. Maar goed, het is wat het is.  Het  gebouw staat in het IJ voor de Tasmankade. D.w.z. het is nog in aanbouw. Pontsteiger lijkt van de ene kant een soort poort, dat staat ook op de site (http://pontsteiger.nl/ ), en van de andere kant een stoel(?). Het is een indrukwekkend gebouw aan het worden, maar belemmert jammer genoeg het uitzicht op de Houtmankade en de huizen daarachter. 


Dit is wel een versimpelde versie van het gebouw! Het valt een beetje weg, maar als ik later met het water bezig ben, dan zal er wel meer contrast ontstaan. Dat water houdt me wel bezig. Hoe zal ik dat invullen? Ik wacht er nog even mee!


Wat nu? De Piramides? Of Artis? Soms denk ik dat de Dam of het Paleis moeten of het Monument op de Dam. Maar die staan me een beetje tegen.

2 opmerkingen:

  1. De letters van Vondelpark zijn goed te zien en zijn mooie vrolijke letters!!!
    Het gebouw is ook grappig, je kan goed zien dat het 3D is!!!
    Groetjes, Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Marjan, dank je, maar wat is het toch moeilijk dat 3D!

    BeantwoordenVerwijderen