zondag 20 augustus 2017

Oefening baart kunst/Practice makes perfect 1

Om te oefenen met steken en regelmatig en netjes borduren op niet-telbare stof ga ik een klein proeflapje maken. Maar ik vind het wel leuk als ik er iets mee kan doen, dus het wordt een lapje voor een HEMA-potje. Dat heb ik al eens eerder gedaan.



Een gedeelte van het borduursel dreigt te verdwijnen onder de deksel, dus dat is wel even opletten. En er is weinig plek voor de stof tussen het binnenpotje en het buitenpotje, dus het moet heel dun zijn. 
Ik heb grijze voeringstof op witte voeringstof genaaid in de maat van het potje en dan de witte stof weggeknipt. Ik heb nl. maar een klein stukje grijs bij me, dat past niet in een ring. Nu kan ik de stof wel in een ring doen.


Toen ben ik met wat hulplijntjes rijtjes kettingsteken gaan borduren, vrij willekeurig.


Daarna ben ik gaan 'versieren' a la Mary Corbet op Needle'n Thread. En heb ik de andere rode kettingsteken weer uitgehaald! Ik had geen idee hoe ik met die lijntjes om moest gaan. Dus weg ermee!



Ik wilde ook graag letters borduren en bedacht dus: Practice makes Perfect. 
Nu ben ik tot hier gekomen:



Letters zijn behoorlijk hip. Dat lijkt in elk geval zo als je alle boeken over 'handlettering' ziet. Het is eigenlijk niet veel meer dan het schrijven en versieren van letters met de hand, een soort 'vrije' calligrafie. Ik vind het leuk om te doen, maar heb echt een hekel aan veel van de teksten die ik overal zie!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten