zondag 12 november 2017

Origami: sterren en kaart


De afgelopen week heb ik heel wat sterren gevouwen. Deze rode is zeker een succesnummer! Gevonden op @origami_rei .Gemaakt van 7 blaadjes 5 x 5 cm. Geschikt voor oorbellen dacht ik, dus ik heb 2 sterren van 8 blaadjes gemaakt. Ja 8 blaadjes. Soms valt tellen niet mee! Ik dacht al bij het maken: ze bollen niet op! Dat is nl. wat er gebeurt als je de ster met 7 blaadjes maakt. Dat is natuurlijk ook de charme ervan.

Maar vooruit.

Ze lijken heel draagbaar, dus morgen maar eens uitproberen.

Shining Star ontwerp door Hoang Tien Quyet

Stavko Star ontwerp door Natalia Guzowska

Ontworpen door Jo Nakashima

Star Doris door Klaus-Dieter Ennen

En dan nog een kaartje voor een zieke collega-vriendin:




 Ik zie dat foto's die o.k. zijn op mijn telefoon, te donker zijn voor hier. Maar ja, ik heb even niks anders. 



Elke periode dat ik aan het vouwen ben, meestal in deze tijd van het jaar, ontdek ik weer het bijzondere van vouwen met papier. Het is ongekend wat je kan maken van een vierkant blaadje. Het liefst maak ik dingen van 1 blaadje. Dat is vaak het grootste wonder. Zo'n kraanvogel van tweezijdig gekleurd papier, gewoon 1 vierkant blaadje is toch prachtig! En als je kijkt op internet zie je werkelijk de mooiste dingen. Om jaloers van te worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten