zaterdag 20 januari 2018

Papier 2

origami vaas van art deco papier
Zo langzamerhand vind ik het leuk om grotere dingen te vouwen. Deze 'vaas' staat over een klein vaasje waar de tak in staat. De vaas is ongeveer 20 cm hoog. De tak is uit de tuin en de bloemen zijn origami lelies. Toevallig had ik nog zwart en bruin papier. 
Dat is mijn zwakke punt eigenlijk. Ik heb bijna geen grote vellen papier. En eerlijk gezegd kan ik heel slecht kiezen. Dus als ik bij Vlieger-papier loop, dan kan ik niet besluiten welk vel ik zal kopen. Dan weer te duur, dan weer te dik of toch niet, of is de kleur net niet wat ik wil, of...
Werken met een plan zou beter zijn. (Hoe vaak heb ik dat al niet gedacht!)

Maar ik laat me afleiden door alles wat ik zie op internet.

Hieronder een origami vuurwerk. Echt een voorbeeld van iets waardoor ik me heb laten afleiden. Lang geleden heb ik dit weleens gemaakt en ik wilde kijken hoe dat ook weer ging. Het is echt niet moeilijk om te maken.

Origami Fireworks

Foto's maken is soms lastig en zo'n filmpje valt ook niet mee! Gelukkig hebben we een standaardje om een gsm op te zetten. 

Dat is alles voor nu. Gelukkig duurt het weekend nog anderhalve dag!




3 opmerkingen:

  1. Prachtig Marjolein, die vaas en de tak. Je filmpjes kan ik helaas op mijn computer niet bekijken, maar ook zonder bewegende beelden geniet ik altijd een beetje mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die vaas vraagt om een vervolg. En dat kijken, komt vast nog wel live!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gorgeous work; I was sorry to be unable to watch the video, but your folding is obviously outstanding!!!

    BeantwoordenVerwijderen