zondag 11 januari 2015

groene proeflap

Deze lap heb ik een paar jaar geleden gemaakt van een paar groene lappen. Ik had gezien hoe je een strook op een snelle manier kan quilten op de machine. Dat wilde ik proberen. Maar ja, wat moet je met een groene lap? 
Ik heb hem gebruikt als oefenlap: lintborduren, allerlei steken uit proberen, borduren met kralen en lovertjes. 


Voor het eerst met lint geborduurd. Echt heel leuk om te doen: je weet nooit precies hoe het zal uitpakken. Het wordt wel gauw erg zoet.


De meeste tijd zit in de pauw. De tekening heb ik nagetekend van een cadeaudoosje van douchespul of zo. 



Mijn eerste bos. Waarom zou het zo moeilijk zijn om gewoon het hele vlak te vullen? 


Het duurde lang voor ik de vlinders af had. Ik vond het moeilijk om ze te tekenen.

2 opmerkingen:

  1. Wat is die pauw goed geworden en dat bos vind ik ook leuk. Zou niet kunnen kiezen tussen deze 4, maar vind dat het woord "proef" lap niet meer op z'n plek is; het is wel wat meer geworden dan dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Such gorgeous stitching and your colours are wonderful.

    BeantwoordenVerwijderen