zaterdag 12 september 2015

Bladskelet maken

Al 3 dagen zo af en aan bezig met het maken van bladskeletten. Op internet staan er filmpjes en sites vol beschrijvingen. Bladeren koken in soda. Soms washing soda en soms baking soda. Intussen heb ik allebei geprobeerd. Nog een wonder dat er nog planten in de tuin staan.....
Na het koken moet je het blaadje in koud water afspoelen en dan of met een tandenborstel voorzichtig het bladmoes wegwrijven, of de blaadjes laten drogen dan dan het moes er af 'schudden'. Nou ja, ik heb alles geprobeerd en de resultaten zijn echt niet om te publiceren! Maar wie weet komt het nog.


bladeren koken voor bladskelet



Intussen heb ik van alles gelezen over de wonderbaarlijke eigenschappen van baking soda: je kan er niet alleen gebak mee luchtig maken, maar ook je oven schoonmaken of zilver poetsen, en je kan er ook nog klei van maken. Maar ik wil zo graag bladskeletten maken! 


bladmoes wegborstelen
Dit ligt nu te drogen. Ik heb er ook al wat meer gemaakt. Die heb ik gebleekt en liggen tussen keukenpapier te drogen. 

Worden dit bladskeletten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten