zaterdag 27 februari 2016

Knoop 1

Een maand of wat geleden kocht ik zelfmaakknopen bij Tiger. 
Het lijkt me zo leuk om gewoon een berg mooie knopen te maken: met kraaltjes, geborduurd of misschien nog wel op een andere manier. 

Nu ik een weekje vrij heb, ben ik eraan begonnen. Hier het eerste resultaat:


kralen knoop
Een combinatie van miyuki kralen maat 15 en 11. Ik heb vooral peyotestitch gebruikt. Door de ronder vorm is het een gepuzzel om symmetrisch te minderen. 
Sowieso is symmetrisch werken lastig als je gewoon maar ergens begint!

van boven

Hieronder foto's van het hele proces. Ik heb de knoop eerst bekleed met witte stof. Ik heb hier niet zoveel stof ( ik ben met vakantie!) dus moet me een beetje behelpen.


het begin van een versierde knoop
Dat rondje van kralen had ik het eerst gemaakt en toen weggelegd. Het was het niet. Daarna heb ik een rondje langs de zijkant genaaid om van daaruit verder te 'bouwen'. Dat ging beter. Het rondje heb ik later gebruikt om er boven op te naaien.



En hier is het rondje op genaaid.

En toen dacht ik: de volgende knoop moet een andere vorm krijgen. 

Waarom? Dat weet ik niet, ik vind het gewoon een mooie opdracht voor me zelf!

2 opmerkingen: