zondag 3 april 2016

Gouden Bergen 2

Gedachten krijgen steeds meer vorm.
Ik probeer heel netjes te borduren. Ik zie vaak van dat prachtige, klassieke borduurwerk en dat zou ik dan ook wel willen maken. Dat vereist geduld en zorgvuldigheid. Niet mijn beste eigenschappen! Maar ik doe mijn best. 


Gouden Bergen
De zee en rivier zijn met 3 soorten blauw geborduurd. DMC garen , 2 draadjes. Ik moet nog even opzoeken hoe die steek heet.
Gisteren zag ik al dat de horizon lager moest. En rechts heb ik geprobeerd om wat diepte aan te brengen. Ik wilde een boot daar borduren. Het wordt uiteindelijk geen boot, maar een land. 
De zon borduren was echt leuk. Het is een spinnenweb. Ik weet niet of dat echt zo heet. Zoek ik ook nog op. De zon weerspiegelt in het water. Nu lijken de stralen nog erg wijds (of weids?). Dat wordt anders als de lucht geborduurd wordt. 
En die vluchtelingen? Daar wordt nog over nagedacht.


3 opmerkingen:

  1. Wat wordt dit mooi! Leuk om het zo stap voor stap te zien groeien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Annet! Ik kan soms niet wachten om verder te gaan! Maar meestal heb ik door de week weinig tijd en dus moet ik wachten tot donderdagavond of vrijdag om weer verder te gaan.Daar kan ik dan echt naar uit kijken. Herken je dat?

      Verwijderen
  2. Lekker hè, zo je eigen ideeën tot leven te brengen in borduurwerk. Ik maak ook altijd gewoon allerlei steken....! Gewoon omdat het lekker is...!

    BeantwoordenVerwijderen