zaterdag 7 mei 2016

Gouden Bergen 10

Met veel uithalen en opnieuw beginnen ben ik nu hier gekomen:




Ik heb een reep stof achter de 'dromen'genaaid en stukken met festonsteek afgezet.

Daarna heb ik de bovenste laag doorgeknipt. Door het borduursel heen.



Toen ben ik gaan experimenteren. Ik heb de randjes wat weggeknipt en rommelig gemaakt. Daarna heb ik een soort boogjes met cordonsteek gemaakt. 





Maar dat was het toch niet. Het lijkt niet op een breuk of zo. Wel erg leuk om te doen! En lekker snel en makkelijk! Maar ik heb het toch uitgehaald en heb heel simpel wat schots en scheve rijgsteken gemaakt in het geknipte stuk. Dat ziet er meer uit als iets dat de boel verstoort of onderbreekt. 




Toch is het niet precies wat ik wilde zien. Ik wilde laten zien dat iets moois gebroken wordt, onderbroken wordt, vernietigd eigenlijk. Maar de achtergrond is misschien toch te rommelig daarvoor. Het contrast is misschien niet groot genoeg. Ik ga het wel zo laten. 




Er boven borduur ik letters in rijgsteek: gebroken dromen. 
Misschien te voor de hand liggend? Maar ik kan geen andere tekst bedenken. 

Straks ga ik verder met de rechterkant.. .......Wat gaat het worden? In elk geval iets met prikkeldraad; dat prikkeldraad zit namelijk aldoor in mijn hoofd. Maar er komt zeker ook iets met meer hoop. 
De mensjes wil ik groter maken en aankleden. Hoewel..ik heb nog nooit echt mensen geborduurd. Dus dat is nog al wat..

( Het lied #'Iedereen is van de wereld', wordt opnieuw uitgebracht door #Hadewych Minis en anderen i.s.m. #Stichting Vluchteling in het kader van de #Nacht van de Vluchteling. Dat is ook toevallig)


3 opmerkingen:

  1. Het wordt steeds mooier en blijft bijzonder Marjolein.
    Toen ik hoorde dat het lied "Iedereen is van de wereld" opnieuw wordt uitgebracht moest ik meteen aan je "kunstwerk" denken. Misschien kunnen ze het gebruiken voor de hoes; lijkt mij een mooi idee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beet je hoog gegrepen! Maar ik vond het zeker wel leuk, wie weet , als het af is, zal ik een foto sturen.

      Verwijderen
    2. Beet je hoog gegrepen! Maar ik vond het zeker wel leuk, wie weet , als het af is, zal ik een foto sturen.

      Verwijderen