woensdag 10 augustus 2016

Nep Crazy Quilt 2

Of dit nog iets te maken heeft met crazy quilting: ik weet het niet. Maar het is zeker een goede borduuroefening op niet-telbare stof. Misschien moet ik het ook eens doen op telbare stof!

crazy quilting
Elke keer borduur ik zo'n vak. Lekker overzichtelijk. Ik gebruik 'hulpdraden', om rechte lijnen te kunnen borduren. 


kralen en weven
In de hoek heb ik eerst de kralen geborduurd. Nou ja eigenlijk heb ik als eerste geprobeerd om met dik goud elastieken draad iets te doen, maar dat lukte echt niet. Goudwerk moet ik eens apart proberen, met de juiste spullen!
Elastiek is niet geschikt.

Vanuit de kralen heb ik draden gespannen naar de rand met kleine kraaltjes en die heb ik gebruikt om te weven. Aan de buitenkant tussen de rijen kraaltjes heb ik kettingsteek als opvulling gebruikt.


Zo'n klein roosje is altijd leuk om te maken en past erg bij mijn idee van zoet. De gele steek is een gekruiste open kettingsteek. 


Dit is een korenaarsteek. Ook aan de buitenkant, alleen heb ik daar maar aan 1 kant een steek gemaakt en die heb ik heel lang gemaakt in een bocht en toen kruisten die draden elkaar. Dat vindt ik mooi. En ik heb me ingehouden want ik heb de bocht niet opgevuld. 

Op www.needlenthread.com van Mary Corbett, zag ik in haar laatste blogs dat zij op een heel mooie manier letters borduurt. Dat wil ik ook!!
Maar met welke toepassing?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten