vrijdag 25 november 2016

Papier maken 2



Vanmiddag aan de slag gegaan met papier maken. Gelukkig drinken we veel melk en yoghurt. Gisteren had ik de pakken gekookt en vandaag kon ik er pulp van maken en dus papier.

Ik heb de pulp met de keukenmachine gemaakt en het is echt een fluitje van een cent!


De kaart hier links, is ok. Maar niet echt opwindend of origineel. 
 Dit zijn rozenblaadjes met wat glitter. 

Wel aardig, maar zo lijkt het eerder een viooltje dan rozen blaadjes! 
Die rozenblaadjes zijn wel prachtig gedroogd in de magnetron, moet ik zeggen. 


Hier zit in het midden een borduurtje dat ik heel lang geleden gemaakt heb. Dat is leuk, maar de draadjes erom heen zijn een beetje te veel van het goede! Veel te druk. Dus ik ga dat weer uit elkaar halen.
Maar het is wel interessant om borduurwerk in papier te maken. Daar ga ik zeker mee verder. 










Tijdens de workshop vorige week ook geleerd om bloemetjes te drogen in de magnetron. Dat is echt supermakkelijk en de kleur blijft behouden.


Blaadjes tussen keukenpapier leggen, dan in de magnetron, iets er op om het plat te houden en dan 1 minuutje op 800 watt. En dan is het klaar.

Maar wat is het ingewikkeld om een beetje mooie kaart te maken. Hieronder een prachtig idee met rozenblaadjes en gouddraad. Het werd echt een zootje.




Zo ziet nu mijn vensterbank in de keuken er uit!
Het resultaat zijn 3 kaarten, maar zeker nog niet waar ik van droom.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten