vrijdag 13 januari 2017

Hand voor het #textielfestivalweerribben 2




Na het lezen van tientallen gedichten op zoek naar het woord 'hand, handen of handje, handjes' heb ik 23 citaten van 23 dichters/liedjesschrijvers rond mijn hand geborduurd. Het lezen van zoveel gedichten was fantastisch en soms ook een beetje vreemd. Omdat ik op zoek was naar het woord 'hand' en niet naar een mooi gedicht. Maar hierdoor heb ik wel erg prachtige en soms volkomen onduidelijke gedichten gelezen. 
Ik vroeg me af of het bijelkaar zetten van citaten niet afdeed aan de gedichten. Maar mijn conclusie was dat veel van deze citaten eigenlijk wel aan het denken zetten en zo ook intrigerend waren.  
Sommige citaten komen uit kinderliedjes en 1 uit het clublied van Feijenoord(...).
Het borduren van de letters ging snel. Ik heb me niet zo druk gemaakt over een regelmatig handschrift. Maar het lijkt mij wel goed leesbaar. De zinnen zijn in verschillende tinten oranje, maar het woord handen is altijd geel. Net zo als de geborduurde hand. Elk citaat heeft een eigen kleur oranje, zo weet je wanneer het afgelopen is. 

Maar hoe nu verder? Het is echt anders geworden dan ik van te voren dacht. De stof is niet netjes afgebakend. Dat wil zeggen het is de maat van een A4tje.



En wat te doen met de namen van de dichters? Vragen te over dus! Maar goed dat het weekend is!

4 opmerkingen:

  1. Een weekend met wintervlokken die als je ze opvangt in je handen tot niets oplossen.
    Jouw hand en de citaten blijven gelukkig langer tastbaar en zullen door dit winters weekend alleen nog maar mooier worden. Het ziet er weer prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! Het is wel bijna een verslaving aan het worden: er blijft weinig tijd over voor andere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vraag me al een tijdje af waar je naast je werk de tijd vandaan haalt voor al die kunstwerken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit wordt mooi, ben benieuwd hoe je verdergaat!

    BeantwoordenVerwijderen