woensdag 3 mei 2017

Amsterdam verandert 13

Even genoeg van na-borduren, hoe leuk dat ook is. De flat hieronder bestaat niet, maar was heerlijk om te maken.


Ik denk dat de flat zo'n 6 of 7 cm hoog is. Het borduren van zo'n waslijntje is zo ontzettend grappig om te doen, eerst al om het te bedenken en dan om te maken. Eigenlijk denk ik dan altijd, dat gaat niet lukken. Maar als ik dan bezig ben, dan gaat het toch. Gewoon de steekjes maken, dat is het eigenlijk.


Zo zie je de flat in verhouding met de omgeving. 

Het borduren van kleine dingetjes vind ik, geloof ik, het mooiste om te doen. Waarom toch? Ik heb geprobeerd om rond de basisfoto heen redelijk abstracte gebouwen neer te zetten, maar ik kan niet laten om details te borduren. En ik ontdekte hoe leuk ik het vond om iets na te borduren. Ik kies dan toch voor het plezier van het maken. 
Maar ik maak zeker een aantal abstractere gebouwen. Misschien is juist die afwisseling wel interessant.
Ik hoop dat ik uiteindelijk wel mijn idee van de overmacht aan gebouwen en de stroom mensen naar Amsterdam-Noord hiermee vorm kan geven.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten