zondag 8 oktober 2017

Amsterdam en allerlei


Ik zou wel elke dag deze uitspraak willen borduren. Gewoon omdat ik niet beter weet te doen. Ik ben er zelf verbaasd over dat het overlijden van Eberhard van der Laan, onze burgemeester, me zo aangrijpt. 
Maar ik stop ermee. Het is genoeg geweest.

Ik ben aan het uitzoeken wat voor kerstkaarten ik wil maken. En meestal maak ik ook een dingetje voor collega's zo rond kerst. Heerlijk om zo rond te kijken op internet en om eens even van alles uit te proberen.

sliderca

wat origami enveloppen en kaartjes met een ingevouwen kraanvogel

Ik gebruik het boekje waar ik ook de vakantie in 'verwerkt' heb, om voorbeelden en probeersels in te plakken. Ik schrijf er van alles bij. Wordt het toch nog een artjournal!
magic slidercard



origami doosje van 1 vierkant blaadje
(Tomoko Fuse/ Robin Glynn)

En ook weer aan het borduren:

stumpwerk

Een poging tot stumpwerk. Dat is een 17e eeuwse techniek, waarbij het borduursel 'opgedikt' wordt. Dat kan je doen door steken over elkaar te borduren of om het borduursel op te vullen.  Nou ja, ik ga ( weer eens) proberen. 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten