zondag 1 oktober 2017

Amsterdam en klavertjevier



Toch een wonder dat je in 2 minuten geluk kan conserveren.

Op Instagram heb ik heel september meegedaan met een Challenge van Seamcollective. Elke dag een foto posten gebaseerd op een 'prompt'. Echt leuk om te doen, maar het kost toch ook veel tijd om elke keer  te bedenken wat bij die 'prompt' past. Bijvoorbeeld: 'texture', of 'inspiration'. Het zette me wel aan het denken en dat kan natuurlijk nooit kwaad. En ik heb daardoor erg veel interessante andere borduursters leren kennen!




Van een vriendin kreeg ik deze klavertjes vier:



Links zie je hoe ze waren toen ik ze kreeg. Ik heb ze voorzichtig platgedrukt.

Daarna tussen keukenpapier en met een schaal daar weer boven op 2 minuten in de magnetron. De gedachte is dat je dan de bloemetjes droogt zonder kleurverlies.



Dit is het resultaat. Wel kleurverlies, maar ook erg aantrekkelijk. Ze zijn broos en teer. En ze brengen vast en zeker geluk!
Omdat ik even te veel halve ideeën heb om ze te verwerken, wacht ik tot er iets boven komt drijven. 

Intussen ben ik nog bezig met een Amsterdams werkje:




Het is telbare stof. Dus in elk geval een gedeelte van de tekst doe ik in kleine kruissteekjes over 1 draadje, misschien de rest ook wel. 
Eigenlijk had ik een prachtig alfabet gevonden om de tekst mee te borduren, maar ik werd heel kriebelig van de grove stof. Je wordt dan gedwongen om de gaatjes te volgen en dat beviel me helemaal niet. Ik bewaar het alfabet en hoop die letters een andere keer te kunnen gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten