zaterdag 9 december 2017

Schors borduren

broche van berkenschors
Er lag nog wat schors van een berk in een doosje. Dat heb ik met Podgy Glue ingesmeerd, laten drogen met een takkensteek geborduurd. Daarna nog een miyukikraaltje opgenaaid. Ik heb er een broche van gemaakt. 

Later ben ik nog met een bladskelet in de weer geweest.

  
Als ik zo'n blad voor me heb, kan ik eigenlijk alleen maar denken aan gouddraad. En misschien wat hele kleine kraaltjes.
Op een dag zal ik wat ondernemender zijn, maar nu lukt dat niet.

Maar ik heb er een rechthoek uitgesneden.


En die rechthoek heb ik in een medaillon gedaan......om ook als broche te gebruiken. Als hanger aan een ketting is misschien logischer, maar eigenlijk is dat medaillon wat groot en hangt het niet zo lekker!


Misschien is dit even de laatste geborduurde natuur, het is echt papiertijd zo voor de kerst. Maar je weet nooit wat er tussendoor komt!


2 opmerkingen:

  1. Your work is stunning - I am in awe of your patience and talent! Thanks for stopping by to say hello on my blog - I'm delighted to have found you!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello Win, Nice to meet you! Yes, I am patient when I am embroidering or maybe a bit slow! Thanks for your compliment!

    BeantwoordenVerwijderen