zaterdag 24 november 2018

Blizzardbook / Stormboek


Bij het zoeken naar nieuwe modellen voor kerstkaarten, kwam ik allerlei zelf gevouwen boekjes tegen. Echt heel leuk en vaak bijzonder.

Vooral deze Blizzardbooks spraken me aan. Ze zijn ontworpen door Hedi Kyle tijdens een storm (!).De rechtse en de bovenste zijn gevouwen uit 1 stuk papier. In deze maat past een visitekaartje er net in. De rode is gevouwen van 2 stukken papier. De bladzijden zijn van een ander vel dan de 'binding'. Maar alles is te maken zonder lijm. Daar hou ik van.
De rode heb ik wel een versteviging gegeven voor en achter en daar heb ik wel lijm voor gebruikt. 
Met deze boekjes ga ik vast nog verder.



Hierboven een panelcard. Die staat ook vaak bij de voorbeelden van gevouwen boekjes. Mooi model hoor, vind ik. 

Ik ga wel proberen wat meer aan 'handlettering' te doen. Mijn eigen handschrift heb ik nu wel gezien. 

Het is echt elk weekend weer heerlijk om de eettafel vol papier en potloden te laden. 







7 opmerkingen:

  1. Leuk, die gevouwen boekjes, ja.
    Groetjes, Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet alles er toch mooi uit Marjolein, Enig die boekjes en je kaarten zijn ook weer 'kunstwerkjes.'

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En je tafel staat trots op z'n vier poten, met zoveel creatiefs boven het hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen