zondag 4 november 2018

Broche van schors


Broche van berkenschors. Dit stuk schors had ik al lang liggen. Het komt uit de tuin en nu had ik zin om er wat mee te doen.
De vorm zat er al in en ik heb met een soort lijm/ vernis   de schors ingesmeerd om het wat duurzamer te maken en soepeler. Daarna ben ik met miyuki-kraaltjes gaan rijgen. De 'stam'was niet bedoeld als stam. Eigenlijk wilde ik alleen dat stukje met kraaltjes bewerken. Maar het was een beetje kaal en saai. Toen zijn de 'takken' ontstaan en daarna de groene blaadjes.

Er zit een brochespeld achter geplakt. Het is vrij groot, maar wel draagbaar.

Ik heb het uitgeprobeerd en de broche heeft het overleefd. Dus ik denk, dat het wel ok is, zelfs met een jas er over heen. 

Verder ben ik veel met papier bezig, dat is ook weer fijn om te doen.


Deze stervaas is ontworpen door Francesco Guarnieri en niet zo moeilijk te maken. Ik heb nog veel meer modellen van hem gevonden en ga daar zeker nog wat van vouwen. 

2 opmerkingen: