woensdag 30 december 2015

Einde van het jaar, start nieuwe .....

Al een dag of wat ben ik aan het rommelen: beetje vouwen, beetje rijgen, denken over borduren. Het is een onrustige tijd, door de feestdagen, maar  er waren de laatste paar weken hele verdrietige gebeurtenissen en hele fijne in ons leven. Daarnaast gebeurt er veel te veel in de wereld! Mijn gevoelens gaan alle kanten op. Dus vandaar het gerommel. Ik wist soms niet eens of ik wel zin had om iets te maken.

Maar het lijkt erop dat ik toch weer begonnen ben. Wat het wordt, weet ik nog niet. Het begon als een experimentje met cubic right angle weave (CRAW). Ik wil een holle kubus maken met aan de binnenkant andere kleuren dan aan de buitenkant.  Dat vereist echt wel veel nauwkeurigheid en je moet heel goed kijken. Dat valt niet mee, maar o.k. En hoewel ik nog maar een klein stukje heb, denk ik, dat ik dat kubusje ( als het lukt) verder uit ga breiden. 
Ik gebruik zwarte kralen met felgekleurde.  

cubic right angle weave

Het paarse kubusje had ik al eens eerder gemaakt. Die kralen hebben maat 11, denk ik. Nu gebruik ik toho rocailles maat 15. Ik gebruik telkens 2 kraaltjes, waar ik in de paarse kubus 1 kraal gebruik. Ik heb het ook met 1 kraal geprobeerd, maar dat was wel erg klein en moeilijk te zien! Dus dat mislukte totaal. Dit lijkt beter te gaan, dus wie weet wat het gaat brengen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten