zondag 24 juni 2018

Burlesque 1

De San Francisco School of Embroidery and Design organiseert regelmatig 'stitch at home-challenges'. Er is een onderwerp en soms een materiaalkeuze en dan: borduren maar!



Je werk wordt opgehangen of een foto ervan. Er zijn geen prijzen te winnen. Ik doe mee, dacht ik. Het onderwerp deze keer is Burlesque.
De deelnemers krijgen garen van Kreinik toegestuurd. Daar moet je iets van gebruiken.
Ik raakte geinspireerd door Jesse J. Zij trad op op Pink Pop. Ik zag het op tv. Zij zong:
I love my body, 
I love my skin, 
I am a goddes, 
I am a queen.
Wat mij raakte was het plezier en de overgave waar mee het publiek, heel veel vrouwen, meezong. De tekst van het lied is goed: je ziet er uit zoals je eruit ziet: wees er trots op; beschadig je zelf niet en ga je eigen weg.

Ik geloof echt niet in de vrouw als godin of koningin, maar voor het burlesque thema kan ik het wel gebruiken.



De onderste foto is mijn ' ontwerp' met de Kreinek-draden. De bovenste is tot hoe ver ik gekomen ben. Het is tot nu toe een hele  klus gebleken!
Maar echt heel leuk om te doen!

2 opmerkingen: