vrijdag 29 juni 2018

Burlesque 2

Om mijn 'burlesque' vrouw een goeie omgeving te geven, wil ik een soort kroon borduren. En dat past natuurlijk ook bij de tekst: 'I am a queen'. Daarvoor gebruik ik het Kreinikdraad dat toegezonden werd. Wat een vervelend draad om mee te borduren! Wel mooie kleuren en in allerlei diktes. 
Wat ik hieronder maakte, beviel me niet. Te kerstig.


En hieronder: te sinterklazig. 


Ik blijf er dus nog even mee rond tobben.
Een gezichtje borduren, viel ook al niet mee. Misschien is geen gezicht of alleen een mond, nog het beste.




 Zoals ze er hier bij ligt, zonder gezicht, is zeker niet gek! Dus misschien knip ik de ogen weer weg. Het schaamhaar en de tepels mogen wel blijven.

Het klinkt als veel gemopper en getob, maar ik ben zeker niet met tegenzin bezig. Het kost gewoon heel wat overpeinzing en dan nog de uitvoering....
Een piepklein gezichtje borduren is een heel gepriegel; vooral als de draden van de ondergrond verschuiven. Ik ben dus veel bezig met kijken en uitproberen.

2 opmerkingen: