zaterdag 29 december 2018

Begin Blauw Boekje en einde Roodboekje

Vandaag gestart met een Blauw boekje.
Ik heb het gekregen van een collega-vriendin. Ik ga het vullen met regels van  gedichten of songteksten waar 'blauw'een grote rol in speelt. Misschien komen er ook nog andere blauwe dingen in. Net hoe mijn pet staat. In elk geval heb ik al een hele lijst met songteksten die ik wil gebruiken. Ik gebruik Pinterest om die lijstjes op te slaan. 

Ik ben begonnen met Blauw,blauw, Hemelsblauw, uit Ja zuster, Nee zuster. 



Ik heb de rechterbladzijde zelfs geverfd! De tekst heb ik uit de hand geborduurd. Dit lettertype heb ik al vaker gemaakt. Elke letter gaat wel een keer over en  nog ben ik dan niet altijd tevreden. Maar wel tevreden genoeg. 


Het randje poesjes, ik hoop herkenbaar, is spontaan ontstaan. 

De kat is een echt kruissteek patroon op telbare stof. Eigenlijk ook wel weer eens leuk om te doen. 




Dit is het notebook wat ik kreeg. Het is van Sissy-Boy. Het is een A5 formaat. Dus wel wat groter dan het Rode boekje. Dat is wel fijn. 



Het Rode boekje is af. De laatste roze bladzijden heb ik overgemaakt om ze beter te laten passen. En ik heb alles voorzichtig vastgeplakt. 

De laatste bladzijde van mijn Rode boekje:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten