zaterdag 8 december 2018

Boekjes als nieuwjaarskaart

In het Engels heten ze: One Sheet Books. Verslavend om te maken.



De kleine boekjes zijn gemaakt van 1/4 A4tje, 120 grams papier.
De grotere boekjes van een half A4tje, denk ik. 

Op You Tube zijn veel filmpjes met uitleg te vinden. En dan ontdek je nog veel meer modellen! Als je zoekt op 'miniaturebooks' of 'artbooks' dan vind je echt de prachtigste dingen. 

Ik gebruik deze boekjes als nieuwjaarskaarten.



Dit is de binnenkant. Als je dit opvouwt, dan krijg je de tekst:
Lieve ....; Dit is; Een; Boek; om; open te; vouwen.
En als je het boekje dan openvouwt:



Zo leuk om te maken!



Ik doe mijn best om een beetje leuke letters te schrijven, maar dat vind ik lastig. Misschien toch wat meer kijken naar die 'handlettering'voorbeelden. 


Het papier is heel mooi. Gekocht bij Knutselfrutsel ( wat een naam) in Amsterdam. Echt een winkel waar je uren kan rond kijken!


Verder maakte ik nog een andere kaart:


En intussen borduur ik voor mijn Rode Boekje. 



Maar die 'one sheet books' zijn echt het leukste om te maken!






2 opmerkingen:

  1. Wat voelt dat heerlijk om zo'n mooi boekje te ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marjolein.
    Is zeker heel leuk, ook om te maken, ja.
    Jij ook fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.
    Groetjes van Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen