zaterdag 22 december 2018

Rood boekje


Dit rode boekje, een 'blizzardbook', heb ik al wat langer geleden gevouwen. Op elke bladzijde maakt ik een rood borduurtje.

Leuk om te doen, maar ik wil maar 1 kleur rood gebruiken en dat is minder makkelijk dan ik dacht.


Op instagram en pinterest zie ik vaak borduursels met letters die leesbaar zijn door het geborduurde er om heen. Dat vind ik echt leuk. Maar omdat dit nogal klein is, 5 x 4 cm, vond ik het niet makkelijk.


Een hart mag niet ontbreken, vanzelfsprekend eigenlijk. Geborduurd met een 'lattice-steek'.


Ondergaande zon in de zee. 

En toen werd het moeilijk: wat is er nog meer rood? 


Het werd een soort klaproos, in lange knoopsgatsteek. 

Dan natuurlijk een mond.


Maar dan wel met uitgestoken tong. Anders wordt het allemaal zo erg braaf.


En voorlopig als laatste wat hulstbesjes.  Dat past in de tijd van het jaar. 

Hierna komt nog 1 bladzijde en dan is het boek vol. 

Het moet nog wel even netjes gemaakt worden, soms zie ik nog potlood op de bladzij of zoals hierboven een lelijk kniprandje. 

In de tussentijd heb ik heel veel kerstkaarten gemaakt; ze werden steeds bewerkelijker! Maar ik heb ze niet allemaal gefotografeerd. Het maken van onesheet-boekjes als kaart is bijna een verslaving geworden.

Na dit rode boekje ga ik een blauw boek maken. Het boekje heb ik al, maar niet zelfgemaakt. Ik heb het gekregen van een vriendin.  Het is wat groter en ik ga zeker met meerdere kleuren blauw werken. 

In elk geval wens ik iedereen een fijne kerstdagen!


Hier een kantoorkerstboom, gemaakt van emmertjes waar snoeptomaatejes inzaten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten