dinsdag 21 februari 2017

Foto borduren 5, Amsterdam verandert

Dit zou, dacht ik, een wat abstacter iets worden, met lijnen en schetsachtige steken. Maar al doende, bedenk ik hoe ik verder ga en zo is de pont ontstaan, toch weer een soort realistisch priegel plaatje en zo ga ik verder. Het is eigenlijk niet tegen te houden.



De Magere Brug, de vlag van Amsterdam en de Westertoren: na-geborduurd van foto's. Echt heel leuk om te doen. Veel uithalen en opnieuw beginnen, maar dat is geen probleem. 


Zo ziet het geheel er nu uit. De Westertoren was het leukst om te borduren.


Ik had eerst een soort abstracte toren gemaakt, een driehoek. Maar toen ik eenmaal bedacht had om stukjes Amsterdam na te borduren, leek mij de Westertoren een heel goed Amsterdams symbool. Als ik iets na-borduur maak ik een tekening met draad.En dan ga ik, telkens kijkend op de foto, steekje voor steekje borduren. 

Verder ga ik er voor zorgen dat de de 'nieuwe' gebouwen nog overheersender worden. En de stroom mensen van de stad naar Noord wordt ook nog aan gezet. Ik ben al bezig met fietsen borduren. De ponten zijn nl, alleen voor voetgangers, fietsers en brommers.


Het leek me moeilijk om een fiets te borduren, maar ik heb als voorbeeld het verkeersbord voor 'verplicht fietspad' gebruikt. Dat maakte het echt makkelijker. 

Maar die foto... die ben ik echt uit het oog verloren....


3 opmerkingen: