zondag 5 februari 2017

Mixed Media 3

Lappen gestreken. Sommigen zijn wel leuk, maar het blijft toch een beetje vergane hippie tijd, vind ik.  Ik denk niet dat ik me echt in deze technieken ga verdiepen, hoewel ik ook gezien heb dat als je echt heel,heel goed geoefend bent, je prachtige dingen kan maken.
Maar hieronder is mijn resultaat:



Negen lappen van 50 bij 50 cm. De middelste bovenste en de middelste onderste zijn echt geen succes. Het patroon is niet of nauwelijks zichtbaar.

Dan nog een lap die tegen het knoeien op de tafel gebruikt is:


En als laatste had ik mijn poetslap, waar ik mijn handen aan afgeveegd heb en mijn verfteil mee schoongemaakt heb:


Ik had had hem ook gestreken maar vergeten te fotograferen. Na het uitspoelen en strijken, wordt de kleur wat fletser. De andere lappen neem ik mee naar de volgende cursusdag.

Met die poetslap ben ik gaan vouwen.  De roze vlinder is van papier. Het is de simpelste origami vlinder die ik kon vinden! 




En, ik kon het niet laten, ik ben toch gaan borduren.






En hier ligt de vlinder op zijn kop. De achterkant heb ik met textiellijm ingesmeerd om het wat steviger te maken. Pas morgen is het resultaat te zien.

2 opmerkingen:

  1. Misschien mijn leeftijd Marjolein & Sweet memories, maar ik vind de lapjes mooi geworden, vooral de blauwe op 3 uur, trouwens die hele middelste rij (horizontaal)
    En je poetslap: ik had al eerder gepost dat ik die mooi vind. En nu als vlinder helemaal.
    Wie weet, misschien denk je de volgende cursusdag wel "hmm zo gek had ik het toch niet gedaan"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ach ja, we gaan het zien! Het hangt er ook maar vanaf hoe je de lappen gebruikt. Volgende keer gaan we stempelen op verschillende manieren. Ik kijk er naar uit!

      Verwijderen