vrijdag 24 februari 2017

Mixed Media 7 #DIYTextileschool

Laatste cursusdag van de cursus #Mixed Media and Surface Design georganiseerd door de #DIYTextileschool van #Ginni Fleck. 
Een topcursus!

Weer een heerlijke dag: ontspannen, met veel ruimte om te experimenteren, vragen te stellen, te lachen en druk bezig te zijn. Dit is het resultaat.



Na het stempelen en verven, na plakken en knippen, waren er dus twee collages:




Vandaag was het de bedoeling daar weer wat mee te maken. We leerden werken met oplosbaar vlies en met een Bernina naaimachine. 



Het resultaat wat bovenaan te zien is, is niet heel mooi of zo, maar ik heb echt veel geleerd van deze manier van werken. 

Een lapje maken van oplosbaar vlies was nog veel leuker! Met wol en fliedertjes stof aan de slag gegaan: 


De wol heb ik heel dun verspreid op vlies en daarop de kleine stofdingetjes gelegd. Dan ander vlies erop gelegd en met de naaimachine er over heen genaaid.




De bedoeling is dan om te zorgen dat de draden elkaar kruisen.

Na afloop het vlies oplossen in stromend water. Een langdurig werkje. 



En dan laten drogen!







Aan het eind van de dag: alle lapjes en stempels in mijn tas gestopt. Ik heb stofverf gekocht, oplosbaar vlies en acryl gel medium. Dus wie weet wat ik thuis nog ga doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten