zondag 7 oktober 2018

Herfst onrust


Dit vind ik zulke lieve blaadjes. Ik kan ze niet laten liggen. Het zijn berkenblaadjes, denk ik. Ik heb ze in de magnetron gedroogd en later gelakt.
Ik bewaar ze even. In mijn hoofd zit een beeld, maar ik weet nog niet hoe ik dat in werkelijkheid kan omzetten.


In onze tuin is een aantal jaar geleden een berk afgezaagd. Op de stam groeien nu deze schimmels???, geen idee hoe het heet. Het lukte me niet om de naam te vinden.



En spinnen zitten echt overal. Zo moeilijk om een goede foto van te maken.


Op de fiets kom ik de prachtigste bomen tegen. De kleuren van deze boom zijn werkelijk fantastisch. 
Een heel herfstig allerlei dus. 

In huis doe ik van alles, maar niets echt. 



Deze bol wol heb ik gekregen. Ik ben er mee gaan haken: de bolletjessteek. Het duurde even voordat ik echt door had hoe die steek ging. Haken is leuk om te doen, maar ik houd eigenlijk niet van al het getel dat er bij hoort. Veel verder dan de bolletjes steek is het niet gekomen. Op Pinterest vond ik interessante steken, maar die waren mij te moeilijk. Dat kwam ook omdat ze in het Engels beschreven waren. Nu heb ik net een kaart met uitleg gevonden. Dus ik ga er vast wel een keer mee verder. 


  Met mijn broddellap ben ik ook nog bezig. De laatste toevoeging zijn de vlindertjes. 

Maar eigenlijk zat aldoor in mijn hoofd dat ik een gedicht wilde borduren.
Het gedicht had ik al gevonden en lag al een paar weken naast me op de bank. Het is in het Engels.

Dit weekend ben ik er mee begonnen. Op de een of andere manier ervaar ik altijd een soort drempel om te beginnen aan iets 'echts'.

Ik gebruik de letters waar mee ik de naam 'ilda' heb geschreven op mijn lap.



Dat vind ik een mooie schrijfletter en het was niet al te lastig om die te borduren. 



Ik heb een stuk van een oude spijkerbroek geknipt en verdeeld in vlakken met rijgsteken.


Ik ben super benieuwd naar hoe het gaat worden. Eerlijk gezegd heb ik nog een gedicht liggen, al heel lang, dat ik ook wil borduren. 

Ik heb nu weer wat groters omhanden. Dat geeft een soort rust. Het zal een heel werkje worden, 12 regels. Dus tussendoor ga ik vast ook andere dingen maken, maar de onrust is weg. 


4 opmerkingen:

  1. Marjolein, is dat geen 'elfenbankje' op de stam van de Berkenboom?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat dacht ik ook. Maar toen ik ging googlen jwam ik vanalles tegen en raakte ik in de war...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verscheidenheid aan items heb je onder handen Marjolein. En wat een leuk idee om een gedicht te borduren. En dan is het ook nog heerlijk weer om van de herfstkleuren te genieten. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen