zondag 30 september 2018

Leren tas


Deze leren tas heb ik gemaakt van mijn leren jasje. Het was te nauw geworden...ik weet niet wat dat is met kleren!

Ik dacht eigenlijk dat ik in een vloek en een zucht klaar zou zijn, maar dat viel vies tegen!


Door de coupe naden en het model was het echt lastig. Er zitten rondlopende naden in en er ontstaan dus plooien en draaien in het leer bij het naaien. 

Ik heb de mouwen er uit gehaald door de naden los te tornen. De ritssluiting heb ik als sluiting van de tas gebruikt.
Dat was ook een praktische overweging: ritsen inzetten is niet mijn favoriete bezigheid.






Het is behoorlijk spannend om een schaar in je jasje te zetten!


Het naaien heb ik met een jeansnaald gedaan, dat is een nr. 100. Dat ging wel redelijk. Mijn machine is eigenlijk vooral geschikt om stof mee te naaien en dan ook niet zulke zware stof. Maar het ging, dus dat was fijn.

Ik ga hem morgen gebruiken naar mijn werk en eens kijken wat de reacties zijn. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten