zondag 16 september 2018

Oefenen met letters en een lama



Van internet pluk ik een alfabet wat ik mooi vind en dan ga ik daar letters uit na borduren. Deze letters heb ik eerst in stiksteek gemaakt, dan met satijnsteek er overheen en dan een randje van steelsteek. Maar het is heel klein. De hoogte van deze letters in ongeveer 1,2 cm denk ik. Het is echt heel leuk om te doen!


Elke dag komt er wel een stukje bij. De letters ROOS komen weer van een ander alfabet. Daaronder 3 'roosjes' en rechts daarvan een soort waaiertjes.
De naam GER ben ik nog aan het borduren.



Haken is zeg maar, niet mijn ding. Maar ik had een pakketje voor mijn verjaardag gekregen, dus ik moest aan de slag.
Gelukkig heb ik het ooit weleens gedaan dus ik wist wat lossen, vasten en ( halve) stokjes waren. Het patroon was duidelijk. Toch is het een heel bijzondere lama geworden: het lijf is te groot en de nek veel te lang. Omdat ik teveel grijze wol gebruikt had, moesten de oren en het staartje in een kleurtje. Maar ja, toen moest het dekje weer kleiner worden. Maar goed, het ziet er lief uit.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten