zaterdag 22 september 2018

Verder oefenen met letters


Dit lapje is zo'n 20 x 20 cm. Bijna elke dag borduur ik er iets bij. Letters borduren is heel boeiend. Omdat ik even geen tekst wist, ben ik maar de namen van mijn partner en de kinderen gaan borduren. Behalve Roos dan, dan gaat het om de bloem.


De R is goed gelukt, de rest is wel ok, maar is een beetje hoekig. Het zou beter zijn om de letter op de stof te schrijven of drukken en dan te borduren. Ik ga een soort potlood kopen waarmee je op stof kan schrijven en waarvan de 'inkt'vervliegt.


'Els' is in een mooie stevige letter. De ronding van de S is behoorlijk goed gelukt, maar de E is eigenlijk te breed.
'Dave' is in een beetje abstracte letters. Het is een omslingerde kettingsteek. De D zou wat groter kunnen, maar dit is wel een makkelijke lettersoort om te maken.


De blauwe letters van 'Martijn' zijn nogal gekunsteld, maar toch heel mooi. Het is een stiksteek die omslingerd is. Ik moest echt opletten om alle schuine strepen evenwijdig te maken. 


De stevige letters van 'Demi' vind ik heel mooi en leken makkelijk om te borduren, maar het viel toch niet mee om dat heel regelmatig te doen.


En dan 'Ilda', die letters ging van een leien dakje! Het is een stiksteek en op de een of andere manier borduurde het vrij snel. 

Heel internet staat vol letters, dus voorlopig ben ik nog wel even bezig. Sinds kort ben ik ook actief op Pinterest. Het is daar makkelijk om allerlei dingen te verzamelen. 

Dit lapje krijgt dus nog wel een vervolg. In elk geval tot ik weer een echt borduurwerk gevonden heb. Mijn hoofd zit vol ideeën: een foto die ik wil borduren zo gauw ik de goede tekst heb, een gedicht dat ik graag wil borduren...Dus er komt vast wel weer iets!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten