zondag 12 maart 2017

Mixed Media 10 met gelli plate

Nog wat gedaan aan het never-ending-boek van de #DIYTextileschool.

Vierkantjes geborduurd op en met de gelli plate resultaten:


Wat is het toch handig dat je collages kan maken met je telefoon!
Maar de foto's voor en na, zijn met verschillend licht genomen. Je ziet het kleurverschil wel erg. 

Hier is goed te zien hoe het met de bedrukte lapjes is gegaan. 
Het lapje met de rondjes heb ik rond geknipt. De rondjes zijn met cordonsteek geborduurd. 
Lekker makkelijk!

Het hartje heb ik geknipt uit de ruitjesstof en vastgezet met een 'crested chainstitch', gevonden op de site van Mary Corbett. Dat is trouwens toch mijn lifesite voor borduren.

Misschien ga ik nog wat doen met het hartje. Ik heb nog TAP. Ik zou hartjes kunnen tekenen en die hierop kunnen strijken. Maar dat zit ik nu te bedenken, dus dat komt nog wel. 

Ik moet eerlijk zeggen dat het lijkt als of er geen einde komt aan dat never-ending-boekje. 

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je met een 'gelli plate' aan de slag bent gegaan. Ik zag het een paar dagen geleden, maar had geen tijd om te reageren. En nu heb je er alweer iets moois van gemaakt! O ja, ik heb een tijd geleden geƫxperimenteerd op papier met een siliconen bakmat van de Action ipv de gelli plate. Die tip heb ik ergens gelezen, misschien is het ook iets voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begreep van internet dat een siliconenmat weer heel anders werkt. Maar het is zeker een goede tip. Ik moet nu eerst de goede spullen kopen, zoals een verfroller. Dat maakt het vast makkelijker. Maar het is leuk om van alles uit te proberen.

      Verwijderen