donderdag 23 maart 2017

Oud borduurwerk

Bij hoognodig opruimwerk vond ik wat oud borduurwerk. 



De foto is niet zo goed, maar ik vond het zo leuk dat ik dit weer tegenkwam, dat ik het gelijk hier wilde neerzetten. 
Het is gemaakt op een oud tafelkleed. Dat had ik van mijn moeder gekregen. Gekocht bij Metz in de Leidse Straat in Amsterdam. Heel sjiek en duur en ik vond het prachtig. Maar in de loop der jaren was het ietsje verkleurd. En ik gebruikte het eigenlijk niet meer. Maar het motief in de stof vind ik  nog steeds mooi.



Ik heb er steken op geoefend. En ik heb er een laag tussen gezet, en in cirkels doorgestikt met de hand zoals bij quilten. Het is veel mooier dan ik me herinner. Nou mooi is misschien het woord niet, maar het is levendig en sprekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten