zaterdag 18 maart 2017

Voorjaar in een fles en gelli plate 3


Ik wil de al heel lang origami-vlindertjes in een fles maken. Waarom weet ik ook niet precies, maar ik zag dat helemaal voor me! Het is ook echt tijd voor wat meer kleur in huis. 


 Eerst even geprobeerd met blaadjes van 5 x 5 cm, maar dat werd te groot. Dus de kleine vlindertjes zijn gemaakt van blaadjes van 3 x 3 cm. 


Het leek mij een goed idee om een soort mobile te maken met zilverdraad en draad. Wat een gepiel! Het was geen succes. Toen heb ik vlindertjes geplakt op doorzichtig plastic. Dat plastic komt van een verpakkingsdoosje. Dat soort doosjes zijn heel handig! Ik heb er een reep afgeknipt en daar de vlinders opgeplakt. De reep in de fles gerommeld. Maar dat was echt niks! Er kwam een rare kronkel in.




Toen heb ik een spiraal uit het plastic geknipt en daar de vlindertjes opgeplakt.
Dat stond een stuk beter in de fles. De onderkant van die spiraal heb ik verzwaard met een potloodstiftje.


De buitenkant heb ik beplakt met sprietjes eigen geverfd papier, wat blaadjes en de rest van de vlinders. 


Nog aan de slag gegaan met de gelli plate. 

Het is al wat beter dan de vorige keer! De gelli plate bleef heel dit keer Ik had een verfroller en goeie verf. 
Sjablonen heb ik geknipt van papier: echt gedoe, want die bleven pakken aan de roller! In elk geval zitten hier wel wat dingen bij die ik kan gebruiken voor het maken van een kaart of zo. Het vereist echt veel meer denkwerk dan ik dacht! 
Midden onder zie je alle zooi in mijn keuken! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten